Escenarios de Producción (Production Scenarios) belongs to a wider project which deals with the relationship between “unfolding and opposition”. The work makes us see painting as a surface matter, in which both sides of the paper are subject to many unanswered questions, which leads us to reflect on pictorial practice.

The mounting of the paper in the frame, and the dismounting and folding of it once painted, become pictorial actions which refer to the image, or rather, a surface which  appears unable to contain any kind of image. An action which places in doubt the structure of the painting and the pictorial practice as a whole.

The approach of these pieces narrows down to an action or space in which the creative act takes place: this is the creative space used to fold and unfold the paper, rather than being looked at front-on in the frame.

 

 

Escenarios de producción se enmarca en un proyecto más amplio que aborda la relación “desdoblamiento y oposición”. La obra da a entender la pintura como un problema de superficie donde verso y reverso del papel, pueden ser susceptibles de numerosos interrogantes, a partir de los cuales problematizar el ejercicio de la práctica pictórica.

La colocación del papel sobre el bastidor, el desmontaje y plegado del mismo, una vez pintado, se convierten en acciones pictóricas que giran en torno a una imagen, o más bien una superficie, que parece incapaz de contener imagen alguna. Una acción que pone en tela de juicio la estructura misma del cuadro y el ejercicio de la práctica pictórica. El planteamiento de estas piezas acota una acción o un espacio en el que transcurre el acto creativo: se trata del espacio de creación que hay entre la doblez o el desdoblamiento del papel y su oposición a una mirada frontal en el bastidor. 

S.t, 2011, Papel, cinta adhesiva, 190x150 cm.